Zajmujemy się nieruchomością od momentu odbioru od Wykonawcy do powstania Wspólnoty. Pośredniczymy w kontaktach mieszkańców z Developerem. Oferujemy kompleksowe usługi administracyjne, obsługę organizacyjną, techniczną i prawną nieruchomości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w zarządzaniu Wspólnotami oraz szerokiej wiedzy naszego zespołu ekspertów, gwarantujemy Developerowi specjalistyczne usługi doradcze w następujących dziedzinach:

  • analiza projektu umożliwiająca optymalizację rozwiązań na osiedlu zarówno na etapie projektu jak i na etapie sprzedażowym,
  • obniżenie kosztów administrowania w czasie rozruchu projektu,
  • organizacja przebiegu dokumentacji i płatności,
  • przygotowanie i negocjowanie umów na dostawy mediów i inne usługi dotyczące nieruchomości,
  • przegląd wszystkich rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych,
  • analiza rozwiązań prawnych,
  • przygotowanie procesu odbioru inwestycji,
  • przygotowanie rocznego budżetu,
  • przygotowanie kompleksowego raportu dotyczącego inwestycji,
  • opracowanie procedur reklamacyjnych i usuwania usterek,
  • podejmowanie interwencji przy zgłoszeniach usterek budowlanych w oparciu o przyjęte procedury,
  • porady prawne związane z niezbędnymi uregulowaniami formalnymi dotyczącymi powołania i funkcjonowania Wspólnoty oraz obowiązków Inwestora

Nad każdą nieruchomością czuwa indywidualnie dobrany zespół profesjonalistów. Działamy w oparciu o szeroką wiedzę, doświadczenie i rzetelność.

PRZEJĘCIE NIERUCHOMOŚCI OD GENERALNEGO WYKONAWCY:

  • czynny udział w odbiorach części wspólnej nieruchomości oraz przeglądach,
  • przejęcie dokumentacji nieruchomości, przechowywanie jej na nieruchomości,
  • pełnienie funkcji komunikacyjnej między Developerem, firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,
  • weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli, aktualizowanie stanu budynków,
  • kontakt telefoniczny 24 h z administratorem nieruchomości dedykowany użytkownikom lokali przedstawicielom Developera i służbom technicznym,
  • analiza, doradztwo i opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości,
  • podejmowanie działań interwencyjnych przy zgłoszeniach usterek budowlanych w oparciu o przyjęte procedury (ustalone z Developerem),
  • analiza kosztów administrowania w czasie rozruchu projektu i opracowanie planu działań optymalizacyjnych,
  • optymalizacja kosztów za media i inne usługi, w tym negocjowanie umów z dostawcami

ADMINISTROWANIE W IMIENIU I NA RZECZ DEVELOPERA

  • przygotowanie dla Developera modelu zarządzania nieruchomością,
  • czynny udział w odbiorach części wspólnej nieruchomości oraz przeglądach,
  • założenie i prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego,
  • monitorowanie pracy usługodawców związanych z funkcjonowaniem nieruchomości,
  • kontrola czystości i utrzymywanie w należytym stanie części wspólnych, pomieszczeń i terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali,
  • kontrola pracy firm odpowiedzialnych za konserwację urządzeń technicznych,
  • podejmowanie działań interwencyjnych związanych z usuwaniem awarii i ich skutków,
  • dyżury administratora na terenie nieruchomości w ilości nie mniejszej niż 4h dziennie przez 5 dni w tygodniu,
  • wizytacje nieruchomości według potrzeb,
  • analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych,
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi oraz negocjowanie cen i warunków umów,
  • przyjmowanie zgłoszeń dotyczących wad i usterek w lokalach jak i częściach wspólnych oraz przekazywanie ich Developerowi/Wykonawcy,
  • nadzór nad procesem zgłaszania i usuwania usterek/wad,
  • monitoring terminowego usuwania usterek przez wykonawców,
  • rozliczenie użytkowników lokali mediów (cw, zw, zw, co) za okres od dnia protokolarnego przejęcia lokalu do dnia powstania Wspólnoty Mieszkaniowej i przekazanie danych Developerowi,
  • opisywanie, weryfikacja faktur dotyczących nieruchomości i przekazywanie ich do siedziby Zleceniodawcy,
  • ubezpieczanie nieruchomości wspólnej na preferencyjnych warunkach wynegocjowanych specjalnie dla nieruchomości zarządzanych przez naszą firmę

POWOŁANIE WSPÓLNOTY

  • wystąpienie o nadanie NIP, REGON w terminie jednego dnia roboczego od dnia powstania Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • założenie konta bankowego dla Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • przygotowanie uchwał, regulaminów i statutów,
  • rejestracja Wspólnoty